Fortsätt till innehållet
Boka Tid Idag! 0761 81 48 88|michael@separation.se
FacebookXInstagram
Separation.se Logotyp
  • HEM
  • TJÄNSTER
    • KRISSAMTAL & COACHING
  • BLOGG Michael Thor-Larsen
  • BÖCKER
  • OM MIG
  • WEBINAR & FÖRELÄSNINGAR
  • KONTAKT & BOKA SAMTAL
    • Integritetspolicy

Tillit

  1. Hem
  2. Blogg
  3. Tillit
Föregående Nästa
  • Visa större bild

Tillit

Av Michael Larsen|2016-04-03T16:37:27+02:00april 3, 2016|Blogg|3 kommentarer

3 kommentarer

  1. Maria 3 april, 2016 vid 19:40 - Svara

    Verkligen sant och fint beskrivet. Jag brottas med mina känslor efter att ha visat tillit och blivit sviken. Vissa dagar känner jag att det var självklart att göra så, att det är en viktig och bra egenskap att kunna känna tillit och att våga släppa in någon utan att försöka kontrollera den personen. Andra dagar känner jag att jag borde ha varit mer skeptisk och avvaktande och att jag var dum som tillät någon att så fullständigt krossa mig, vilket var oändligt smärtsamt och tar väldigt lång tid att hämta sig ifrån, om jag någonsin helt kommer att göra det. Det paradoxala är att jag kände mig stark i mig själv och därmed vågade visa tillit. Men nu, efter sveket, har jag inte så mycket styrka kvar. Känner mig svag och skadad. Och sorgsen.

  2. LA 3 april, 2016 vid 22:48 - Svara

    Att tillåta någon utnyttja mina svagheter/rädslor var det mest självförnedrande jag gjort. När jag innerst inne visste att han kommer inte stå stadigt vid min sida, finnas där när det åskar och blixtrar. Tillit har jag inte känt på 13 år. Jag hoppas så att få känna mig älskad på riktigt nästa gång. Jag känner mig inte skrämd utan jag känner mig hoppfull och hyfsat stark inför framtiden.

  3. Ragnar 13 oktober, 2016 vid 16:30 - Svara

    Ja oj vad knäckt jag blev! Kämpar fortfarande, efter nästan precis ett år, för att hålla huvudet över ytan i det bottenlösa, mörka och iskalla, gyttjehålet.
    Det är skrämmande vilka otäcka tankar som dyker upp när jag rannsakar vad som egentligen hände. Att jag lät mig luras och vaggas in i någon falsk säkerhet. Bara hon vet hur länge det pågick innan det kröp fram. Jag ville ju tro gott om den jag valde att leva och skaffa barn med. Det var ju långt ifrån en dans på rosor alla dagar, men att bli bedragen och utsatt för lögner och falskhet hade jag aldrig räknat på. Allting hade ju gått att lösa om bara viljan hade funnits! Jag har svårt att se separationen som någon universallösning. Samtidigt; viljan fanns inte hos henne och de tomma orden och lögnerna fortsätter. Nu gäller det bara att acceptera, ”gilla läget”, och det tar väldigt mycket längre tid och energi än vad jag kunde föreställa mig. Det konstiga är ju de försvar som hon än idag gömmer sig bakom för att slippa skuld. Hur hanterar man de fullständigt vidriga och känslokalla sidorna som hon visar idag? Och hur hanterar man hjärntvätten av barnen? Och hur hanterar man att hon inte tycker att det är några konstigheter att kommunicera runt barnen? Hur hanterar man kontakten med en fullständigt främmande människa, som man inte känner, trots drygt 22 år tillsammans, som man dessutom måste samarbeta med? Det kräver ju också tillit. Och hur länge ska man behöva slicka såren innan man kan släppa in någon annan? Det känns inte som det nånsin kan gå. Många frågor efter livet har ställts på ända.

Lämna en kommentar Avbryt svar

  • Popular
  • Recent
  • Kommentarer
  • Till män: få kvinnor lämnar ett levande förhållande
    november 8, 2014
  • Detta gör en narcissist med dig
    januari 31, 2017
  • När är det dags att ge upp relationen?
    januari 5, 2015
  • Hur vet du vem som är rätt person för dig?
    december 27, 2014
  • Går det att komma över otrohet och rädda förhållandet?
    mars 24, 2014
  • Därför kan det vara svårt att släppa taget om någon som du inte är lycklig tillsammans med
    september 18, 2016
  • Till dig som blivit lämnad – romantisk kärlek är alltid ömsesidig
    april 18, 2014
  • När såren hos en narcissist blottläggs
    juni 29, 2015
  • Går män snabbt in i nya förhållanden?
    april 8, 2015
  • När narcissisten är en kvinna
    september 24, 2018
  • Vi sitter alla i samma båt
    juni 1, 2026
  • Ansträng dig inte för personen som inte anstränger sig för att ha dig i sitt liv
    maj 17, 2026
  • ”Han har svikit mig vid flera tillfällen och samtidigt kan jag inte släppa taget om honom”
    maj 10, 2026
  • Se din partner när hon eller han kliver in i ett rum
    april 30, 2026
  • Överge inte dig själv i kärlekens namn
    april 20, 2026
  • En ensamstående mamma som kämpar med ekonomin
    april 7, 2026
  • Den ofrivilliga ensamheten och andetag som en dag blir lättare
    mars 31, 2026
  • När partnerns reaktioner på dina känslor styr relationen
    mars 22, 2026
  • Tankar kring parterapi
    mars 17, 2026
  • Ögonblicket då du känner ditt självvärde
    mars 12, 2026
  • Nicklas says:

    Jag har 2 barn som inte har umgängesrätt till mig, Modern har…
  • Katja says:

    Här kommer en svår nöt. Jag har varit tillsammans med min partner…
  • Maria says:

    Ja så kan det va. Mannen harekonomin men inte empatin... Fler kvinnor…
  • Maria says:

    Låter som ett eko av min erfarenhet..
  • Kate Stigsdotter says:

    Du förtjänar så mycket mer…
  • Patrik says:

    "Om jag hade varit otrogen hade han ALDRIG rannsakat sig själv eller…
  • Maria says:

    Tack för dessa ord, det stämmer precis på mig! Detta hände i…
  • Lizette Klehr says:

    Hej! Hamnade i ett tjafs med min partner, många gånger har han…
  • Fanny says:

    Jag lämnade mitt ex p.g.a. den destruktiva relationen. Idag haft ett samboförhållande…
  • Linnea says:

    Helt rätt!
Michael Larsens blogg handlar om relationer, kärlek, personlig utveckling och hur vi hanterar separation/skilsmässa. I arbetet som RELATIONSCOACH är det mitt mål att du skall kunna känna igen dig, hämta tröst, styrka, inspiration bland blogginläggen och kommentarerna. Forumet får liv genom din medverkan. Varmt välkommen!

Senaste inläggen

  • Vi sitter alla i samma båt
  • Ansträng dig inte för personen som inte anstränger sig för att ha dig i sitt liv
  • ”Han har svikit mig vid flera tillfällen och samtidigt kan jag inte släppa taget om honom”
  • Se din partner när hon eller han kliver in i ett rum
  • Överge inte dig själv i kärlekens namn
  • HEM
  • TJÄNSTER
    • KRISSAMTAL & COACHING
  • BLOGG Michael Thor-Larsen
  • BÖCKER
  • OM MIG
  • WEBINAR & FÖRELÄSNINGAR
  • KONTAKT & BOKA SAMTAL
    • Integritetspolicy
Copyright 2022 Michael Larsen | All rättigheter reserverade
FacebookXInstagram
Page load link
Till toppen